Aktualności

Oferta pracy: Szpital Miejski w Tychach Sp. z o. o. zatrudni lekarzy na Oddziale Chorób Wewnętrznych. Więcej informacji pod nr telefonu: (32) 780-87-03
Więcej…
Przyjazna Stacja dla pacjentów Szpitala Miejskiego w Tychach Od dziś pacjenci pozostający pod opieką Szpitala Miejskiego w Tychach korzystać mogą ze specjalnie przygotowanej Stacji...
Więcej…
Życzenia wielkanocne
Więcej…
*Nasza izba Przyjęć została wyposażona w nowy defibrylator* W dniu 03 kwietnia 2017r. Pan Henryk Stabla Prezes Carboautomatyka S.A. i Pan Mariusz Włodarczyk Wiceprezes Carboautomatyka...
Więcej…
Licytujemy koszulkę COMARCH CRACOVIA z autografami zespołu Mamy do zaproponowania oryginalną koszulkę COMARCH CRACOVIA z autografami zespołu.Koszulka została podpisana przez zawodników zaraz...
Więcej…

Fundacja Cicha Nadzieja

Login Form



Szpital ISO

Certyfikat ISO

logodlaszpitalawtychach

W Szpitalu prowadzone są intensywne działania ukierunkowane na stałą poprawę jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych. Skupiają się one przede wszystkim na wypracowywaniu i wdrażaniu odpowiednich rozwiązań podnoszących jakość funkcjonowania Szpitala w każdym obszarze działalności. Głównym celem działań na rzecz poprawy jakości usług medycznych jest zapewnienie wysokiego poziomu medycznego, organizacyjnego i etycznego oferowanych świadczeń zdrowotnych.

W dniu 05.11.2014 r. po przeprowadzeniu przez Polską Akademię Jakości CERT Sp. z o. o. auditu certyfikującego, Szpital Miejski w Tychach uzyskał certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Środowiskiem zgodny z wymaganiami norm PN-EN ISO 9001:2009 i PN-EN ISO 14001:2005.

Zakres certyfikacji obejmował: Usługi medyczne w zakresie leczenia szpitalnego, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (okulistyka, kardiologia, gastroenterologia, choroby wewnętrzne, pediatria, choroby metaboliczne, onkologia, diabetologia, neurologia, laryngologia, urologia, psychologia, psychiatria, ginekologia, nefrologia, hematologia, geriatria, logopedia, endokrynologia, alergologia), pracowni endoskopowej, podstawowej opieki zdrowotnej w tym transportu sanitarnego, pielęgniarskiej opieki długoterminowej domowej, chemioterapii, pracowni RTG, USG, spirometrii, EKG, laboratorium analitycznego, apteki, medycyny pracy, a także profilaktyki i promocji zdrowia.

certyfikat

Certyfikat.pdf

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z POSIADANIA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ I ŚRODOWISKIEM

Korzyści dla pacjenta:

  • usprawnienie systemu udzielania świadczeń medycznych;
  • systematyczne podnoszenie jakości świadczeń zdrowotnych;
  • poprawa standardu oferowanych usług medycznych;
  • ciągłe rozszerzanie ofert usług medycznych;
  • stwarzanie przyjaznej atmosfery wokół pacjenta;
  • przestrzeganie praw pacjenta i poszanowanie jego godności osobistej;
  • udzielanie pełnej informacji o postępach leczenia;
  • staranne prowadzenie dokumentacji medycznej pacjenta;
  • poprawa oraz zapewnienie bezpiecznych warunków bytowych pacjentów w trakcie hospitalizacji i leczenia ambulatoryjnego, dzięki rozbudowie nowoczesnej infrastruktury medycznej, technicznej i technologicznej przystosowanej do obowiązujących standardów;
  • stałe badanie satysfakcji pacjentów z leczenia szpitalnego i opieki ambulatoryjnej oraz dostosowywanie się do ich potrzeb i oczekiwań;
  • poprawa współpracy pomiędzy wszystkimi stronami uczestniczącymi w procesie leczenia pacjenta.

Korzyści dla pracownika:

  • poprawa komunikacji interpersonalnej, obiegu dokumentacji, organizacji pracy;
  • systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych i świadomości pracowników, których praca ma wpływ na jakość świadczonych usług i oddziaływanie placówki na środowisko;
  • zapewnienie bezpiecznych warunków pracy;
  • wzrost zaangażowania pracowników w podnoszenie jakości świadczeń medycznych;
  • zwiększenie motywacji do pracy oraz podniesienie efektywności pracy zespołowej;
  • integracja grup zawodowych;
  • wzrost zaufania pracownika do pracodawcy;
  • uporządkowanie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników.

Korzyści dla szpitala:

  • usprawnienie i optymalizacja procesów zarządzania;
  • redukcja kosztów działalności;
  • zwiększenie efektywności działania, skuteczności wykorzystania zasobów organizacji poprzez zmniejszenie zużycia energii, surowców, materiałów, właściwą gospodarkę lekiem oraz prawidłowe zarządzanie odpadami;
  • uporządkowanie dokumentacji, procedur postępowania;
  • zwiększenie wiarygodności i konkurencyjności szpitala na rynku usług medycznych - podnoszenie prestiżu szpitala w oczach pacjenta i płatnika oraz prywatnych firm ubezpieczeniowych;
  • kreowanie wizerunku placówki służby zdrowia jako zdolnej do zapewnienia właściwej opieki pacjentom;
  • zapobieganie zdarzeniom potencjalnie awaryjnym, w tym awarii środowiskowych;
  • szybkie i skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie problemów;
  • zmniejszenie liczby popełnianych błędów, zmniejszenie ilości reklamacji;
  • podnoszenie kultury organizacji szpitala.

POLITYKA JAKOŚCI

Najważniejszym dokumentem Systemu Zarządzania jest Polityka Jakości i Środowiska, zawierająca deklaracje kierownictwa dotyczące stosowania wymagań norm, prowadzenia ciągłego doskonalenia, przeznaczenia niezbędnych dla rozwoju systemu zasobów, identyfikacji oraz spełniania potrzeb i oczekiwań klientów.

polityka jakosci

Polityka jakości.pdf

ANKIETA SATYSFAKCJI PACJENTA

Identyfikacja potrzeb i oczekiwań pacjentów dotyczących jakości usług medycznych świadczonych przez Szpital Miejski w Tychach jest jednym z celów zawartych w Polityce Jakości. Realizacja tego celu jest możliwa do osiągnięcia, tylko poprzez stałe monitorowanie jakości świadczonych usług medycznych. W szpitalu wprowadzone zostało badanie satysfakcji pacjenta oparte na wypełnieniu anonimowej ankiety. Ankiety są dostępne na oddziałach szpitalnych przy dyżurkach pielęgniarskich oraz w rejestracji Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Szczere opinie Naszych Pacjentów są niezbędne, aby korygować niedociągnięcia i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom. Zapraszamy do wypełnienia ankiety podczas wizyty w naszej placówce.

Pełnomocnik Dyrektora ds. zarządzania jakością i środowiskiem

Agnieszka Knapik